Saturday, October 3, 2009

Selamat Datang Bulan Oktober


Selamat Pagi...


Selamat DAtang bulan Oktober dan Selamat Kembali Bekerja untuk diri sendiri...Apa yang bestnya bulan Oktober nih..Hehehe..nantilah bila tiba masanya akan aku ceritakan, apa yang istimewanya bulan Oktober nih..


Aku dah kembali bekerja seperti biasa, mak oi..banyaknya baucer-baucer atas meja...dah menjadi tanggungjawabkan, so janganlah mengeluh..Tapi kalau nak diikutkan hati nak jer aku berenti kerja,,Tension jer tengok benda-benda atas meja nih..Tapi masih lagi dapat kontrol diri nih..Kalau tak asyik nak marah jer..S.A.B.A.R..


Banyak beza kerja yang lama dan kerja yang baru skrang nih..Kalau dulu projek yang aku jg besar-besar, erga berjuta-juta..Lain masalahnya..Skrang nih projek kecik2, lain pulak masalah-masalahnye..Kalau dulu kontraktor-kontraktor yang bijak-bijak, berpendidikan tinggi semuanya..Skarang nih berhadapan dengan berbagai kerenah dari kontraktor yang memeningkan kepala..MAcam-macamkan..Cuma aku dah jarang turun site sejak kat sini..Mana taknye, banyak pulak baucer-baucer yang datang..Kalau yang datang nih semuanya perfect ok jugak..Tapi yang datang hampeh jer..manala tak pening kepala..Orang atasan pulak, x paham dengan kerja orang bawahan..Main arah jer..(tunggulah satu hari nanti aku jadi bos, aku pecat bos yang ada skrng nih)aku suka dengan cara bos lama tempat aku dulu..faham akan anak buahnya..dan sanggup dimarah oleh pihak atasan walaupun salah dari anak buah sendiri..macam ni lah baru bekerja dalam suasana gembira, walaupun banyak kerja..hahahhaa..



Oklah, dah x nak ceta pasal kerja lagi..Aku nak cerita pasal Mickey pulak...Lepas ambik mickey terus bwk balik umah..mandikan dia..sian kat dia..2 minggu tak jumpa aku..Bulu diapun banyak yang serabut..terpaksala aku gunting, buangkan..barulah comel..Mickey sekarang nih, dah makin lasak..Asyik melompat saja..x tau penat..tidorpun tak nak..asyik nak main jer..tue yang aku belikan bola biru kat dia..Makin sukalah dia..main sana sini ngan bola baru..


No comments:

Post a Comment