Friday, October 30, 2009

Sejenak bersama.....

Salam....


Kesibukan dengan tugas di ofc membataskan aku untuk menulis blog..Aku semakin sibuk dengan tugas-tugas harian di ofc..Sehinggakan sudah tidak ada masa untuk diri sendiri...Rumah aku sendiripun dah semakin bersepah-sepah disepahkan oleh mickey..mana tak nye..hari minggupun kena kerja, dah lah kerja sampai malam..Hai...nasib badan...Sekarang sudah masuk bulan 11, pejam celik jer aku rasa sekarang nih..Masa begitu pantas sekali...LAgipun sudah hujung tahun, so banyak benda yang nak disettlekan...
Tugas di ofc seperti biasa, cuma apa yang nak aku kongsikan bersama ialah tugas sebenar setiap dari kita di ofc masing-masing..Adakah tugas itu betul-betul dilakukan oleh kita, ataupun melebihi dr tugas kita..Tepuk dada tanya dr sendr..Apa yang dilakukan oleh kita dari pukul 8pg sehinggalah 5ptg..Adakah sibuk membuat kerja ataupun sibuk buat-buat kerja...Sibuk ber Facebook,ym,flixster,frdster ataupun sibuk menulis blog..
Bagi aku tak salah sekiranya perbuatan diatas dilakukan asalkan tidak melalaikan dan melekakan diri sendiri...Tahu menghabiskan tugas dahulu barulah sibuk ber facebook..Kekadang aku merasakan alangkah baiknya sekiranya bekerja sebagai seorang cleaner, destpatch, PAR..dan sebagainya..yang tidak perlu bersusah payah berfikir..Cukup bulan terima gaji.
So...apa yang pastinye...tepuk dada tanya diri...Apakah gaji yang kita dapat tiap-tiap bulan adalah berbaloi-baloi dengan kerja yang dilakukan..ataupun hanya makan gaji buta...RENUNG-RENUNGKAN DAN FIKIR-FIKIRKAN...

No comments:

Post a Comment