Sunday, August 30, 2009

MeRdEKa...MeRdEkA...

Salam....Slamat pagi....







Jam dekat pukul 4 pagi, pesal la mata aku tak ngantuk2 lagi nih,hairan gak nak kata petang tadi aku tidur,mana ada aku tidurpun..Nak kata aku bangun lewat pagi tadi, tak jugak..awal gak aku bangun, haai la mata pesal tak nak tidur nih (agaknya dia suruh update blog kot)hahahahah..





Pejam celik dah dekat 9 bulan aku kat Sarawak nih..Cepat kan masa berlalu sekarang nih..Nih pun tak lama lagi nak raya..Persediaan raya.hmm cam biasa kot..tak de ar grant sgt..just tak sabar nak balik kampung jumpa parent..dah lama aku tak balik, last balik bulan 3 ri tue..Mesti diorang rindu giler kat aku,hahahha..kalau tak takkan ar tiap2 hari call..Tiket flght blm beli lagi utk raye nih..kalau habis tiket camner, dayung sampanla jawabnya..(ish mulut)





Dah melalut pulak, dari tajuk kat atas tue..31 Ogos 2009...Dah 52 thn kita Merdeka..Aku bersyukur kerana dilahirkan dinegara yang aman,makmur..Kalau nak dibandingkan dengan negara2 lain..kucar-kacir,berperang sana sini,perebutan kuasa..takut rasanya.Kalau kita tengok kat tv tue nak makan pun susah..Kita kat Malaysia nih makanan membazir.Tapi itulah hakikatnya..Alhamdullilah harap MAlaysia akan aman,makmur tiada demonstrasi,sejahtera hendaknya..Amin....Bagi diri aku senang jer, rakyat MAlaysia kat negara nih perlulah bersatu, tak mengira bangsa ataupun ugama barulah hidup akan harmoni..Apalah ada pada kuasa yang tak kan kekal selamanya..Yang menjadi korban, adalah rakyat semata-mata...







MERDEKA....MERDEKA...MERDEKA....





Wahai mata oh mata..cepatlah ngantuk..apa yang aku fikirkan..sampai tak ngantuk2 ni.MAsalahkah.??.Setiap orang ada masalah..dengan adanya masalah lah yang mematangkan lagi hidup kita..Barulah dikatakan dugaan hidup..."Life must go on"..So lepas nih biar kecik atau besar masalah yang datang harap-harap dapatlah disettlekan hendaknya tanpa menyakiti hati sesiapapun...(ada aku kisah)..

No comments:

Post a Comment