Wednesday, June 17, 2009

OT...OH OT......

Pagi2 nih aku nak sangat berkongsi cerita pasal ot....Selama 6 bulan aku keja kat sini, x penah sekalipun aku claim bab2 ot nih...walaupun aku penah keja sampai pukul 11.00mlm, hari sabtu datang keja sampai pukul 5.00 petang..Tapi x penah skalipun aku claim..Tue belum kira aku keja luar lagi, pegi site,sepatutnya aku blh claim untuk elaun harian..Tapi x jugak aku claim...(kalau aku claim mesti kaya nih)

Hinggakan ada staf ofc aku nih penah claim ot sebulan sehingga 500rgt...Aku bukan mempersoalkan, tapi bayangkan dari pukul 8.00 hingga 5.00 petang, brapa jam yang betul2 bekerja.Ini tak dari pukul 8.00 sampai 5.00 tak buat keja..Lepas pukul 5.00 barulah terhegeh2 nak buat keja.claim ot..Benci betul aku tengok manusia yang macam nih..(jadi darah daging tue duit tu)bagi anak bini makan dari hasil duit ot tu..ish..ish...
Bagi aku, aku masih ingat lagi pesan bos lama aku..Kalau datang ofc pukul 8.30pg (adahal) janganlah pulang 5.00ptg..lewatkanlah sehingga jam 6.00ptg..apa salahnya sekiranya kita beramal ibadah sikit...x salah kan...Jangan pulak 1 jam tue pun masuk dalam ot...Renung-renungkanlah..
//manusia rambut je hitam..tapi hati lain-lain..susah nak paham..

2 comments:

  1. Betoi..betoi...betoi. joyah pun macam Mu gak. Keja lebih masa tapi joyah tak pernah claim ot. Dah 15 tahun keja..tak pernah sekali pun claim ot. Tak caya? Kerja kita mesti ikhlas...baru ler duit 2 berkat.

    ReplyDelete
  2. betoi2...sokong2..
    sy pon kalo stakat sejam dua jam tu xclaim ot pown..kalo keje men2 pon xclaim ot..haha



    **eh?aku bkn student lg ker??adoiyai

    ReplyDelete