Sunday, April 12, 2009

Makanan Sarawak

Jangan kata aku asyik makan jerk, cuma aku nak perkenalkan makanan Sarawak. Hari nih member aku ada bawak makanan baru yang blm penah aku rasa.Satu otak-otak dan satu lagi bubur pedas.


Yang ni otak-otak.dibuat dari isi udang dan dicampur dengan nasi.kalau kat semenanjung isi ikan ngn kelapa.Rasanya oklah.tapi aku lebih suka yang kat semenanjung kot.




Yang ni lah bubur pedas, campuran dari ulam-ulam hutan (ada udang,serai,keladi,ntahla aku bab sayur-sayur ni x ingt sgt namanya),dia punya rasa macam buburla,huahauahuahua..Lu pikirla sendiri.


3 comments:

  1. bubur pedas??? peliknya rupanya...cam tak masuk tekak jer..

    ReplyDelete
  2. Memangpun..den pun mula-mula makan x blh nak trima gak tekak ni.X berapa sedapla pendek kata.Tapi tak tau gak dulu den kata laksa swk ni x sedap.tapi bila dtg sini dah jd makanan utk breakfast hari2.

    ReplyDelete
  3. hurmm.... nak jadi org srwk kena la rajin makan makanan orang sana..... kalau tak nanti... bakal mak mertua reject arr..

    ReplyDelete