Wednesday, April 1, 2009

AZAM DI BULAN APRIL KAH ????

Salam..

Sekejap je dah pun masuk bulan April, ini bermakna dah 4 bulan aku berada ditempat yang agak asing bagi diriku.Ntah kenapa aku agak susah nak suaikan diri bila berada ditempat asing nih.Slalunya aku nih cepat je serasi.Tapi mungkin aku terkena kezutan kot.Fikiran nih selalu jerk teringat-ingatkan keja lama aku.Kata orang bila kita nak keja,keadaan sekeliling,orang-orang nye,barulah semangat keja akan datang dengan sendirinye.
Terfikir jugak aku, kenapa perlunya kerajaan untuk menambah kakitangannya yang dah sedia ada.Aku lihat x ada guna nya pun ditambah kakitangan yang sediaada, tapi keja x jalan kemana.Datang ofc setakat punch kad,keluar minum pagi,borak-borak kosong, time lunch keluar makan kat luar, masuk ofc pukul 3ptg, borak-borak kosong, pukul 5.00 dah balik umah. Tiap-tiap bulan gaji masuk.Aku bukan hendak menyalahkan sesiapa,tetapi aku kesal dengan sikap sesetengah orang yang bersikap sedemikian rupa.Bila ada staf baru yang masuk so mentaliti merekapun samala kepada staf yang lama.
Ini lah yang telah aku nampak sekarang nih.orang atasan yang bergaji besar hanya goyang kaki,sedangkan yang berpenat lelah membuat kerja or menyelesaikan tugas adalah orang bawahan sahaja. Sorryla to say, tak guna sekiranya ada degree or master sekalipun tapi bila disuruh buat kerja hanya menggelengkan kepala. Risau juga bila memikirkan apa akan jadi pada masa akan datang sekiranya cara kerja yang sebegini tidak diubah.

1 comment:

  1. Gitulah org kerajaan..sebab itulah org dok kata keje gomen ni gitu tak banyak keje, goyang kaki jer, balik kol 5, kol 4 dah tutup kaunter siap make up dan pakai liptik. Ttp bila cakap kat org kerajaan marah tak nak akui...ttp dah hakikatnya gitu. Ttp aku nak juga masuk kerajaan kalau dapatlah hehhehe..nak gak goyang kaki, makan gaji buta..hehhehe kalau dptlah.

    ReplyDelete