Monday, March 30, 2009

' Keindahan Alam '

Pagi nih aku pegi site..Di kampung Bia'k Padawan.Aku ingatkan kg nye dekat je,x sangka pk kena naik gunung.Aku sempat bergambar dari atas gunung tuh..(tapi letihla + terkezut )Bila dah sampai kat kg tue penduduknya terdiri dari suku kaum Bidayuh,mereka nih suka duduk dekat-dekat hutan,pergh banyak pk tue anjing,aku nih dah la takut anjing.nasib baik ada driver aku,so dapatla berselindung dekat driver aku..Hehehheeh...Ingatkan diorang nih x pandai cakap bahasa melayu,takutla juga aku mcm ne nak berbahasa ngn diorng,rupa-rupanya diorg pandai klakar b.melayu.Diorg dah duduk kat kg tue dekat 8 tahun,lama betul..cabaran jugala bila bekerja di Sarawak nih..Nak sesuaikan diri bukannya mudah..Hadapilah dengan hati yang sabar dan redha..Bukan senang nak senang dan memang senang nak susah.Jadi terimalah seadanya.

sempat bergambar walaupun letih..
Kat bawah tue la laluan utama..Pergh
jauh mendaki keatas gunung..

3 comments:

  1. Tak penah dibuat dek org. Panjat gunung berbaju kurung macam nak beraya. Adehhh....

    ReplyDelete
  2. wahhh baru ja nak cakap...pakailah seluar track ngan kasut sukan..barulah sesuai dengan aktiviti memanjat ahaks...

    ReplyDelete
  3. ish..lain kali nak kata pandang blakang dulu..kawe pun x sangka nak pi site.Dah disuruh pi, pi je la..nak buek camnor..baju kurungpun blh tau panjat gunung.

    ReplyDelete