Sunday, March 1, 2009

HaRi SaBtU....

Hari SabTu adalah hari yang x berapa ceria buat kitorg..Nak tau kenapa..sebab hari ni member aku yang sorang nih akan pegi Sibu,alahai lepas nih aku tgl sorang-sorangla..Nak buek camnor saya yang menurut perintahkan..Ikut je la..x pe la pagi-pagi lagi aku dah bangun, member aku ajak g breakfast dulu.Ikut je lah kang kecik pk hati member aku.(padahal akupn lapo gak)Destinasi pertama yang kitorang tuju ialah One Stop,ala supermarketla.Lepas je beli terpikir-pikir gak nak breakfast dimana ni..Oleh sebab member aku yang sorang nih nak g Sibu dlm pukul 1,so kitorangpn membuat keputusan untuk makan di KFC je la.Senang skt,cepat dan pantas.X sempat pk nak ambil gambar sebab dah lapor sgt..Habis je makan bergegas balik umah.Sebelum tuh member aku yang namanya Linda tue(bukan Linda JAsmin)NAk ambik kunci umah kat Betong,so aku mintak pertolongan K.Pah nak pinjam keta.Sampai kat umah, K.Pah pun sampai hantar keta..Sebenarnya malu gak nak pinjam,tapi nak buek camnor,dah tak do caro lain laie dah.Tepat jam 1tghari Awang sampai bersama keta QSG nye.ish..ish..rasa sedih da nie.Lepas masuk semua barang-barang dalam keta(mak ai penuh betul keta,tong gas pun bwk)sesi bersalam-salaman dan bermaafn..Na dah start nangis dulu dah(aku x blh tgk org nangis nih,mesti akupun turut serta nanti)..Lepas nih tak tau bila pk jumpa ngn member aku nih..uwa..uwa...Sabar-sabar ye..Lepas je ina berangkat pegi Sibu aku n Linda pun g keluar..Destinasi pertama ialah pegi mebeli barang-barang..Dah lepas pegi tuh,terasa hausla pk,haruslah singgah minum Jagung Laici nih n JellyFish..Umak oi sedop btl dah la cuaca panas terik..Memang puas minum nih..Habis je minum sesi pergi mencari Wisma Saberkas,pehhh..aku nih bukan ingat sangan jalan kalau dari town,tapi kalau dari umah aku ingatla..pusing punya pusing akhirnya sampaila juga tepat jam 3.30ptg, masuk cari parking.Aku dah hairan dah nape rasa cam gelap semacam je parking nih,tapi aku wat tak tau je la..Tiba-tiba Linda bersuara,Gelapnya bahaya betul tempat ni,sambil pusing ke arah aku,aku pun mengiakan je la..(Mana x gelap dah kita pakai sun glass,memangla gelap)hahhahaha kitorg rasa mcm nak pecah perut nih ketawa..ish..ish..tue la terlupa pk nak buka..ni gara-gara cuaca panas sgtla nih..Lepas je ambik kunci jln-jln jap..Hp murahla kat sini.Tempatnye pn ok lah bagi aku..Pukul 5 dah gerak keluar sebab nak g beli kek Swk pk nih..Aku beli hampir 10 biji kek gak yang nak bwk bk semenanjung..Sebelum balik haruslah pekena Chicken wing dulu nih..(x sempat nak ambik gambar)Cadangnya nak beli terubuk masin, tapi k.pah pesan jangan beli dulu nanti x sedap.So balik umah dulula mandi-mandi sebelum keluar semula ke pasar Satok...Lupa pk nak ceta bila datang Swk nih makanan wajib yang harus dirasa ialah Laksa Swk n Mee Kolok..Mee kolok nih mee(mcm manggi bentuknya)dihidangkan bersama sup dan dimakan ngan sambal kicap..

No comments:

Post a Comment