Thursday, June 4, 2009

Kampung Beradek...

Semalam aku pegi site kat kg Beradek..Untuk pergi ke kg Beradek nih aku dimestikan untuk menaiki perahu...aku ingatkan dekat jer naik perahu nih,rupa-rupanya hampir 1 jam jugak aku berada di tengah laut (rasa seram sejuk gak)...Mula-mula excited gak, tapi lama-lama bertukar jadi perasaan takut..ha ni nak cerita nih..dalam perjalanan tuh..terserempakla dengan sepasang Dolphin tengah dok lompat-lompat kat tepi perahu kitorang..ish bukan senang nak jumpa nih..mulanya aku nak ambik gambar, tapi member aku pesan agar jangan ambik dan jangan tegur..mungkin pantang larang bila berada ditengah lautan kot...Takut ada perkara buruk berlaku nanti...Di kiri kanan sepanjang memasuki muara sungai adalah hutan paya bakau..Member aku sempat menunjukan tempat banyak buaya tinggal..Ish rasa takut betul..nasib baiklah x de buaya datang kalau tak aku rasa memang pendek umurla jawabnya...dah la life jacket pun x ada, kalau apa-apa berlakula, aku rasa memang tak ada orang akan tau..(ish..moga-moga dijauhkan)...akhirnya aku selamat gak sampai kat kg Beradek tue...
Kalau x pandai berenang, habis nih....lemasla jawabnya...





Ni lah budak lelaki yang bawak perahu kitorang..berani betul budak nih..





perahu yang aku naiki...Kecik jer...muat dalam berapa orang je...



1 comment:

  1. patutlah mu amik banyak insuran hehhehe bahya ni weehhh

    ReplyDelete